Lysande Recensioner

Hans Fridlund i Expressen skriver

"En alldeles nyinspelad Porres-platta som är en glädjeschock"

Nannies skiva är verkligen dedicerad just till mig själv; så känns det i alla fall. Förmågan att tala direkt till lyssnaren ha madame Porres ägt i större utsträckning än de flesta mer upphaussade svenska sångkvinnor. Nya albumet ger oss jazzbesläktad sångkonst som med självklarhet omfattar även visa och dikt. Låt mej nämna Stig Dagermans "Månskensstycke" och Lars Forssells ljuvliga "Tillägnan" lika väl som Billie-blusen "Fine and mellow" med minnesvärd barytonsolo av Gunnar Bergsten. Vidare "Vals till toots" och två Bob Dylan-låtar Allt sammanhållet av Christer Karlbergs finurliga gitarr. Porres stämma var aldrig ett virtuost instrument, det vet vi. Men i nyss så kylig vår var hela skivan en trösterik värmestuga

Ingrid Strömdahl, Svenska Dagbladet

Nannie Porres nya skiva är en formidabel smältdegel av högstämt och burleskt med Piazzollas Vilsna fåglar och Vreeswijks Kalle Tappinens samba. med argentinaren Atahualpa Yupanaquis sociala patos i svensk tolkning av Eva Möller som också ackompanjerar på gitarr tillsammans med Christer Karlberg. Skivan är ett lysande exempel på vad menas med den goda visan i ett brett perspektiv. Texter med djup och substans till melodier ochrytmer som dröjer sig kvar i kropp och själ.Varje visa får sin prägel genom Nannie Porres förmåga att lyssna in var och en av dem.

Göran Olsson, Arbetet Nyhetrna

Betryggande gung med lysande texter, Här blandas visor med jazz och varma kärleksballader med skrönor, och allt känns som vanligt, lika äkta och självupplevt som det alltid gjort, när Nannie har haft ett finger med i spelet.Melodierna är oftas mycket tilltalande och passar Nannies ytterst uttrycksfulla röst som hand i handsken.

Four Leaf Clover Records

Tel: +46 070-7698477

e-mail: flc@flc.se